Header Ads

Header ADS

Inicjatywa Obywatelska. Propozycje zmiany zapisów w Statucie Miasta Bartoszyce.


Przedstawiam propozycje zmian w Statucie Miasta Bartoszyce, którego celem jest poprawa jawności działań samorządu. 

UCHWAŁA NR  ………………..
RADY MIASTA BARTOSZYCE
z dnia ………………..
w sprawie : uchwalenia Statutu Miasta Bartoszyce.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2018 r. poz. 994, 1000, 1349 i 1432/ Rada Miasta Bartoszyce uchwala, co następuje :
§ 1.
Uchwala się Statut Miasta Bartoszyce stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2.
Tracą moc uchwały: nr LIV/351/2018 RADY MIASTA BARTOSZYCE z dnia 18 października 2018 r. w sprawie uchwalenia Statutu Miasta Bartoszyce.
§ 3.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego z mocą obowiązującą od rozpoczęcia kadencji organów jednostek samorządu terytorialnego wybranych w wyborach zarządzonych na dzień 21 października 2018 r.

____________________________________________
Rozdział 2. ZASADY DOSTĘPU I KORZYSTANIA Z DOKUMENTÓW

§ 8.

Dotychczas:
3. Uchwały Rady Miasta i zarządzenia Burmistrza publikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej

Nowe brzmienie:
3. Uchwały Rady Miasta i treść zarządzeń Burmistrza publikowane są w Biuletynie Informacji Publicznej w terminie niezwłocznym, nie później niż 3 dni robocze od przyjęcia / uchwalenia.

Dodać punkt:
4. Projekty uchwał Rady Miasta są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej w terminie publikacji informacji o zwołaniu Sesji rady Miasta.


Rozdział 4. SESJE RADY

§ 14.

Dotychczas:
3. O terminie i miejscu obrad sesji Rady, Przewodniczący Rady zawiadamia na piśmie lub za pisemną zgodą Radnego w formie elektronicznej, najpóźniej na 8 dni przed terminem obrad. Zawiadomienie o terminie, miejscu i przedmiocie sesji podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicach ogłoszeń w siedzibie urzędu, nie później niż 7 dni przed planowanym posiedzeniem oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

Nowe brzmienie:
3. O terminie i miejscu obrad sesji Rady, Przewodniczący Rady zawiadamia na piśmie lub za pisemną zgodą Radnego w formie elektronicznej, najpóźniej na 8 dni przed terminem obrad. Zawiadomienie o terminie, miejscu i przedmiocie sesji oraz projekty uchwał Rady Miasta podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicach ogłoszeń w siedzibie urzędu, nie później niż 7 dni przed planowanym posiedzeniem oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

Dotychczas:
4. Porządek, wniosek o zwołanie sesji oraz materiały na sesję zwołaną w trybie art. 20 ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym, radni otrzymują najpóźniej na 3 dni przed terminem obrad.

Nowe brzmienie:
4. Porządek, wniosek o zwołanie sesji oraz materiały na sesję zwołaną w trybie art. 20 ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym, radni otrzymują najpóźniej na 3 dni przed terminem obrad. W tym samym terminie materiały te są publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej.

§ 15.

Dotychczas:
5. Fakt przerwania obrad oraz imiona i nazwiska radnych, którzy bez usprawiedliwienia opuścili obrady przed ich zakończeniem odnotowuje się w protokole.

Nowe brzmienie:
5. Fakt przerwania obrad oraz imiona i nazwiska radnych, którzy bez usprawiedliwienia opuścili obrady przed ich zakończeniem odnotowuje się w protokole oraz zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej.

§ 20.

Dotychczas:
1. Interpelacje i zapytania radnych składane są na piśmie i kierowane do Burmistrza za pośrednictwem Przewodniczącego Rady w trybie i na zasadach określonych w ustawie.

Nowe brzmienie:
1. Interpelacje i zapytania radnych składane są na piśmie i kierowane do Burmistrza za pośrednictwem Przewodniczącego Rady oraz publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej w trybie i na zasadach określonych w ustawie.

Dotychczas:
3. Na wniosek radnego - składającego interpelację lub zapytanie – interpelacja lub zapytanie jak również odpowiedź na nie powinna być odczytana na najbliższej sesji.

Nowe brzmienie:
3. Interpelacja lub zapytanie jak również odpowiedź na nie powinna być odczytana na najbliższej sesji oraz publikowana w Biuletynie Informacji Publicznej w terminie 7 dni od udzielenia odpowiedzi.

§ 22.

Dotychczas:
8. Protokoły z obrad Rady przechowywane są w Biurze Rady.

Nowe brzmienie:
8. Protokoły z obrad Rady przechowywane są w Biurze Rady oraz publikowane razem z wykazem imiennych głosowań w Biuletynie Informacji Publicznej w terminie 7 dni od zakończenia Sesji

§ 25.

Dotychczas:
3. Przewodniczący Rady niezwłocznie kieruje projekt, o którym mowa w ust. 2 do Burmistrza.

Nowe brzmienie:
3. Przewodniczący Rady niezwłocznie kieruje projekt, o którym mowa w ust. 2 do Burmistrza oraz w tym samym terminie do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej.


Rozdział 5. KOMISJE RADY
§ 31.

Dotychczas:
2. Przewodniczący Komisji, co najmniej raz w roku, nie później niż do końca I kwartału, przedstawia na sesji, sprawozdanie z działalności Komisji za rok poprzedni.

Nowe brzmienie:
2. Przewodniczący Komisji, co najmniej raz w roku, nie później niż do końca I kwartału, przedstawia na sesji oraz przekazuje do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej sprawozdanie z działalności Komisji za rok poprzedni.
§ 32.

Dotychczas:
1. O terminie i porządku posiedzenia Komisji zawiadamia się jej członków najpóźniej na 3 dni przed terminem posiedzenia. W uzasadnionych przypadkach posiedzenie komisji może odbyć się bez zachowania tego terminu.

Nowe brzmienie:
1. O terminie i porządku posiedzenia Komisji zawiadamia się jej członków najpóźniej na 3 dni przed terminem posiedzenia. Informacja jest również publikowana w tym samym terminie w Biuletynie Informacji Publicznej. W uzasadnionych przypadkach posiedzenie komisji może odbyć się bez zachowania tego terminu.
§ 33.

Dotychczas:
6. Protokoły z posiedzeń Komisji przechowywane są w Biurze Rady.

Nowe brzmienie:
6. Protokoły z posiedzeń Komisji przechowywane są w Biurze Rady oraz publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej w terminie 7 dni od posiedzenia.


Rozdział 7. ZASADY I TRYB DZIAŁANIA KOMISJI SKARG, WNIOSKÓW I PETYCJI

§ 44.

Dotychczas:
3. O terminie i porządku dziennym posiedzenia Komisji Rewizyjnej zawiadamia się pisemnie, telefonicznie lub elektronicznie jej członków, Przewodniczącego i Burmistrza, co najmniej na 5 dni przed posiedzeniem

Nowe brzmienie:
3. O terminie i porządku dziennym posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, zawiadamia się pisemnie, telefonicznie lub elektronicznie jej członków, Przewodniczącego i Burmistrza, co najmniej na 3 dni przed posiedzeniem. W tym samym terminie informacja jest zamieszczana w Biuletynie Informacji Publicznej.

UZASADNIENIE
1. Wszystkie dokumenty o których mowa w projekcie są przygotowane w wersjach elektronicznych. Jedyny nakład pracy dotyczy ich publikacji.
2. Wszystkie zmienione zapisy mają na celu większą jawność działania samorządu.
3. Wcześniejsza publikacja projektów uchwał ma na celu możliwość wyrażenia woli przez mieszańców, których reprezentacją są radni. Mieszkańcy mają prawo do wyrażenia własnych opinii, jak i do rozliczania radnych z deklaracji wyborczych.

Brak komentarzy

Autor obrazów motywu: Bim. Obsługiwane przez usługę Blogger.